May 16, 2011

Selamat Hari Guru ! I miss my School Day...

Dulu masa blaja slalu mls nk pegi skolah..slalu mntak ngan mak nk ponteng skolah...dan slalu jgk laa ikut kwn2 skip klas pi lepak umh mmbe yg dkt dgn skolah....ohh i miss my old time very much..also i like my old time very much...(bkn miss time wat jahat nih..memori2 nih jd pengajaran).
Dulu kelas pagi@biase slalu ponteng tp aktiviti ptg iaitu sukan xpenah miss..budget atlet skolah laa kan..skolah plak sume pompuan..time aktiviti ko ptg bersama geng projek sukan br laa dpt cuci mate tgk pokwo2...hahha gatai sggh.  Dah tu skolah pompuan..mn nk jmp bdk2 laki dlm skolah kan..hahahahaha..
Dulu aku suke laa tnjuk baik dpn cikgu..pdhal aku jgk laaa yg suke break the rules skolah.. alaa tp yg kecik2 jer..bkn yg besar2 pom...budget budak baik laa..hahaahahha.
Dulu mase blaja kat Uitm punye laa bersggh nk baik ngan lecturer..dgn harapan supaya dpt laa merasa cik2 puan2 encik2 prof2 belanja mkn kalo terserempak kt luar kolej ke..kt cafe ke kan..kt mall ke.. atau bleh laa tmpng naik kete utk tmpg blk kolej... .hahahaa sume ade motiff.... tipu jer laa.. mmg kena wat baik ngan lecturer,..senang nk mntk soklan bocor...ehh itu pom tipu jgk laa...heheehee kena laa baik2 ngan lecturer. xperlu baik2 utk ade hidden agenda..xsalah pom buat baik kan...
Ape2 pom..bkn kawan2 masa kt sekolah jer yg buat aku teringat2 zaman waktu sekolah...Cikgu2  dan lecturer2 pom byk memainkan peranan dlm sekolah dan universiti...kl xde cikgu dan lecturer mn ade rules...kl xde cikgu mn mungkin aku jd atlet..sape nk guide aku..kl xde cikgu/lecturer mn bleh aku pakse diri aku blaja sbb nk tnjuk kt cikgu/lecturer aku boleh buat...kl xde cikgu/lecturer jgk mana mungkin aku jd insan yg ala2 berjaya jgk laa kan..hehe. 
Ape2 pom... TERIMA KASIH CIKGU....


Dan yg penting adik aku seorang cikgu....padahal dulu kt sekolah punye laa nakal...punye laa malas...tp berjaya jgk die sebagai seorang insan pendidik anak bangsa... kepada adik aku yang dikenali sebagai CIKGU NIK convent sentul ..SELAMAT HARI GURU.... xlupe kepada kawan2 ku yg berada dlm profesion pendidikan...lecturer ke tutor ke...kamu suma guru...bangga jgk kan ade hari profesion pekerjaan ni kan...sbb ade hari ulang tahun.... dan untuk kali ke berapa kali ...skali lg aku ucapkan...
"SELAMAT HARI GURU 2011"



No comments: