Mar 13, 2011

Puding Gula Hangus Garfu version!!

Selamat ptg Ahad...

Aku nk cerita aktiviti aku pada hari semalam. Teringin yang melampau punye pasal walaupom perkakasan dapur tak cukup.. sumenye leh jadik kan...!!
Al-kisah nye..housemate aku teringin sgt laa nk mkn PudingGulaHangus atau nama komersial nye Puding Caramel. Tapi umah sewa kami takde perkakasan nih...




al-maklumlaa..umah bujang kan...tp seb baek laa ade membe aku yg baik  lagi pemurah hati lagi nk bg pinjam die nye pengukus tu kat aku..so settle 1 benda. Masalahnye sekarang...whisk pom aku xdo...mcm mane mau pukul itu tulur sama gula...hadoyai...! Tp semangat tetap jitu...peperangan ini mesti diteruskan..kita tak boleh cepat mengalah...so aku pom decide pukul telur+gula pakai "GARFU" ...hahhah garfu ok..kenal x garfu? ..ni hah die..



Maka bermula lah aksi memukul telur+gula dengan garfu....agak2 lengan ku besar sbelah x?yang pasti tgn aku lenguh...hahahahh.
Memule risau gak kan..takut laa puding aku jd semacam... tp aku bangga sbb hasilnye tak mengecewakan+tak memalukan aku.






Dan ini hasil nye...Puding Gula Hangus garfu version...

                                                      (mulus kan?hahahaha)


-SEKIAN-

No comments: